INOVA


Nieuwe identiteit voor basisschool met nieuw onderwijsconcept

‘INOVA’ is de nieuwe naam voor de voormalige OBS van Rijckevorsel, basisschool te Hoek van Holland. De letters staan voor meerdere kernwaarden uit het nieuwe schoolconcept, o.a. innovatief/internationaal, natuur, ondernemen/ontdekken/onderzoeken, vitaliteit/visie en actief/aandacht voor individu & omgeving. In één zomervakantie is de bestaande basisschool voorzien van een volledige nieuwe naam, visuele identiteit én interieur.

Visuele identiteit
In de nieuwe identiteit staat de letter ‘O’ centraal als plek, als school en als kind. Daarnaast worden diverse abstracte beeldelementen gebruikt, refererend aan ondermeer focus, doelgerichtheid, ontwikkeling, groei, wereldwijs(heid), samenwerken, koers/eigenaarschap, toekomst. De identiteit is breed toegepast van print tot digitaal en van interieur tot give-away's
> opdrachtgever: stichting BOOR, Rotterdam
> branche: educatie/basisonderwijs
> opdracht: concept en ontwerp van een breed toepasbare visuele identiteit
> media: visuele identiteit incl. diverse huisstijltoepassingen, visuals, e.d.
> In samenwerking met: Tanja van Sijp (interieur- en kleuradvies), Paul de Graaff (fotografie), Marijn Poel (communicatie), Yvonne Bakker (grootformaat-prints/signing), e.a.





promotieleaflet (fotografie: Paul de Graafff):

portfolio map (groep 1 t/m 8):


digitale/social media:

belettering lokaaldeuren:



raambelettering: