Tekstuele identiteit voor grootstedelijk Rotterdams (dak)park
Het Dakpark Rotterdam, met 1200 meter het grootste dakpark in Europa, is gebouwd op negen meter hoogte bovenop een winkelboulevard. Het park en de Bigshops, een mooi voorbeeld van dubbel grondgebruik, zijn aangelegd op een voormalige rangeerterrein in Delfshaven. Stichting Dakpark Rotterdam schreef een ontwerpwedstrijd uit voor een huisstijl voor het dakpark.
Het conceptvoorstel (geëindigd als tweede in de finale)
De visuele identiteit voor het Dakpark wordt gevormd door de vele mogelijkheden die het park biedt. Het Dakpark is een speel-, feest-, buurt-, flaneer-en tuinierpark. Maar óók een waterpretpark, een ijsje-eten-in-de-zon-park, een eerste-kusje-park, een bijpraten-met-je-buurman-park en nog veel meer!
Mede vanwege deze brede functionaliteit heeft het conceptvoorstel geen 'logo' als identiteit, maar een 'schrijfwijze' die de vele mogelijkheden van het park en de gebruikers laat zien. Door de tekstlogo’s (de activiteiten) te combineren met de grafische elementen, het kleur- en beeldconcept en de typografie ontstaat een modulaire, visuele identiteit. In een Rotterdamse no-nonsense vormgeving: herkenbaar en snel toepasbaar voor de gewenste communicatie-uiting.
> opdrachtgever:
Stichting Dakpark Rotterdam> branche: sociaal/recreatie
> opdracht: concept en ontwerp visuele identiteit
> media: huisstijlvoorstel en diverse schetstoepassingen