De Havo Rotterdam


Visuele identiteit voor gloednieuwe, Rotterdamse havo

De Havo Rotterdam is dé bovenbouw havo van Rotterdam waar doorstromende vmbo-leerlingen volledig begeleid wordt in hun overstap naar de havo, door o.a. persoonlijke coaching, een digitale leeromgeving en werken in kleine teams.

Visuele identiteit
Doelstelling van de visuele identiteit is: de school positioneren als nieuwe Havo in Rotterdam met zijn kernwaarden en profiel én een dynamische uit­straling creëren t.b.v. werving van leerlingen. Het 'stapelen' van opleidingen en Rotterdam (containers) vormen de basis van deze identiteit. De identiteit is breed toegepast: van basis-correspondentie tot wervingsmateriaal en digitale communicatiemiddelen.

> opdrachtgever: De Havo Rotterdam (LMC voorgezet onderwijs)
> branche: onderwijs
> opdracht: concept en ontwerp van een visuele identiteit
> media: visuele identiteit en diverse huisstijltoepassingen (print en digitaal), wervingsmateriaal, website, ...






> logo-animatie (door Tony van de Polder)


> signing lokalen: